غذاهای مقوی برای گرم نگه داشتن شما در هوای سرد

غذایی که می خورید بر بدن شما تأثیر می گذارد. هنگامی که دما کاهش می یابد و هوای سرد شروع می شود ، بدن خود را با غذایی تأمین کنید که می تواند به افزایش دمای بدن و احساس گرما کمک کند. در اینجا چند ماده غذایی مغذی آورده شده است که می توانند به شما در گرم شدن هوا کمک کنند.

ترموژنز و گرمای بدن

به طور کلی ، غذاهایی که بیشتر هضم می شوند می توانند به افزایش دمای بدن کمک کرده و احساس گرما کنند. اصطلاح پزشکی این فرآیند ترموژنز است ، یعنی فرآیند تولید گرمای بدن ناشی از متابولیسم غذا. بدنبال غذایی باشید که سرشار از چربی ، پروتئین و کربوهیدرات باشد. بسیاری از این غذاها دارای پیچیدگی بیشتری هستند و هضم آنها طولانی تر می شود.

موز بخورید

موز دارای مقدار زیادی ویتامین B و منیزیم است که برای عملکرد صحیح غده تیروئید و غده فوق کلیه مهم است. این غدد به تنظیم دمای بدن کمک می کنند. موز همچنین می تواند روحیه شما را تقویت کرده و حافظه شما را حفظ کند ، از جمله دیگر مزایای سلامتی.

چای زنجبیل بنوشید

چای گرم زنجبیل می تواند در یک روز سرد احساس گرما در درون خود کند. شناخته شده است که زنجبیل برای سلامت دستگاه گوارش مفید است و می تواند گرمازایی را تحریک کند. این همچنین یک دیافراگم است ، به این معنی که به بدن شما کمک می کند از داخل به خارج گرم شود. گرم نگه داشتن شما فقط یکی از مزایای سلامتی نوشیدن چای زنجبیل است.

جو دوسر بخورید

روز خود را با یک صبحانه گرم جو دو سر یا انواع دیگر فرنی شروع کنید. جو دوسر منبع خوبی از غلات و فیبر کامل است. فیبر می تواند کلسترول شما را بهبود بخشد و باعث احساس سیری شود. جو دو سر علاوه بر اینکه شما را سیر و گرم نگه می دارد ، مملو از مواد مغذی دیگر است.

قهوه بنوش

یکی از فواید نوشیدن قهوه ، کافئین است. کافئین متابولیسم شما را افزایش می دهد ، که می تواند درجه حرارت بدن شما را افزایش دهد. از نظر فنی ، قهوه یخ می تواند حتی بهتر باشد زیرا کافئین بیشتری دارد. با این حال ، اگر نمی توانید از فنجان گرم قهوه در دستان خود صرف نظر کنید ، باز هم از فنجان قهوه داغ بهره مند می شوید.

گوشت قرمز بخورید

گوشت قرمز مانند گوشت گاو ، گوشت بره و گوشت خوک منبع خوبی از آهن است. آهن یک ماده معدنی مهم است که به حمل اکسیژن در بدن کمک می کند. افرادی که آهن کمی دارند ممکن است دست و پا را سرد کنند یا به راحتی احساس خستگی کنند. خوردن گوشت قرمز همچنین می تواند ویتامین B12 را تأمین کند که به سلامت اعصاب و سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

سیب زمینی شیرین بخورید

سیب زمینی شیرین و سایر سبزیجات ریشه ای برای حرکت در روند هضم غذا به انرژی بیشتری احتیاج دارند که باعث افزایش دمای بدن می شود. سیب زمینی شیرین که دارای ویتامین A ، ویتامین C و پتاسیم است ، می تواند فیبر و سایر مواد مغذی را به یک وعده غذایی گرم زمستانی اضافه کند. تحقیقات نشان می دهد سیب زمینی شیرین برای سلامت چشم نیز مفید است.

کدو حلوایی بخورید

کدو تنبل یک روش مغذی برای گرم شدن در یک روز خنک است. این غذای پاییزی مملو از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد مغذی اصلی است. مقادیر بالای ویتامین C و پتاسیم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود و فیبر غذایی به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

آب بنوش

یک راه ساده برای کمک به گرم نگه داشتن بدن در زمستان نوشیدن آب است. آب عملکرد بدن شما را در بهترین حالت حفظ می کند و به تنظیم دمای داخلی شما کمک می کند. کمبود آب بدن باعث کاهش دمای هسته شما می شود که ممکن است منجر به هیپوترمی شود. به گفته گروه پزشکی Summit ، مردم در هنگام هوای سرد کمتر آب می نوشند زیرا احساس تشنگی نمی کنند. ممکن است بخواهید یک بطری آب با خود داشته باشید تا به شما یادآوری کند.

از مصرف الکل خودداری کنید

ممکن است این ضرب المثل قدیمی را که یک ویسکی می تواند شما را گرم نگه دارد ، دنبال کنید. با این حال ، ویسکی و انواع دیگر الکل در واقع درجه حرارت اصلی بدن شما را کاهش می دهد. در ابتدا ممکن است احساس گرما کنید اما گرم شدن با گذشت زمان سخت خواهد بود. الکل همچنین توانایی لرزاندن شما را مختل می کند ، که یک پاسخ طبیعی برای افزایش دمای بدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *