آیا به اندازه کافی ویتامین B12 دریافت می کنید؟

برای اینکه سالم بمانید می خواهید مطمئن شوید که این کار را انجام می دهید.

ویتامین B12 کارهای زیادی برای بدن شما انجام می دهد. به عنوان مثال به ساخت DNA و سلولهای قرمز خون کمک می کند.

از آنجا که بدن شما ویتامین B12 نمی سازد ، باید آن را از طریق غذاهای حیوانی یا مکمل ها دریافت کنید. و شما باید این کار را به طور منظم انجام دهید ، زیرا بدن شما ویتامین B12 را برای مدت طولانی ذخیره نمی کند.

چقدر می توان دریافت کرد؟

پاسخ به مواردی از جمله سن ، عادات غذایی و شرایط پزشکی و همچنین داروهایی که مصرف می کنید بستگی دارد.

مقادیر متوسط ​​توصیه شده ، اندازه گیری شده در میکروگرم (میکروگرم) ، از نظر سن متفاوت است:

• نوزادان تا ۶ ماهگی: ۰٫۴ میکروگرم

• نوزادان ۷-۱۲ ماهه: ۰٫۵ میکروگرم

• کودکان ۱-۳ سال: ۰٫۹ میکروگرم

• کودکان ۴ تا ۸ ساله: ۱٫۲ میکروگرم

• کودکان ۹-۱۳ ساله: ۱٫۸ میکروگرم

• نوجوانان ۱۴-۱۸ ساله: ۲٫۴ میکروگرم (در صورت بارداری ۲٫۶ میکروگرم در روز و در صورت شیردهی ۲٫۸ میکروگرم در روز)

• بزرگسالان: ۲٫۴ میکروگرم (در صورت بارداری ۲٫۶ میکروگرم در روز و در صورت شیردهی ۲٫۸ میکروگرم در روز)

منابع غذایی ویتامین B12

شما می توانید ویتامین B12 را در غذاهای حیوانی ، که به طور طبیعی دارند ، یا از مواردی که با آن غنی شده اند ، دریافت کنید.

منابع حیوانی شامل لبنیات ، تخم مرغ ، ماهی ، گوشت و مرغ است. اگر به دنبال غذایی غنی شده با B12 هستید ، برچسب محصولات تغذیه را بررسی کنید.

کمبود ویتامین B12

بیشتر مردم در ایالات متحده به اندازه کافی از این ماده مغذی استفاده می کنند. اگر مطمئن نیستید ، می توانید از پزشک خود بپرسید که آیا باید آزمایش خون انجام دهید تا سطح ویتامین B12 خود را بررسی کند.

با افزایش سن ، جذب این ویتامین دشوارتر می شود. همچنین اگر جراحی کاهش وزن یا جراحی دیگری انجام داده اید که بخشی از معده شما را برداشته باشد یا زیاد بنوشید ، ممکن است اتفاق بیفتد.

همچنین در صورت ابتلا به این بیماری ، احتمال کمبود ویتامین B12 در شما بیشتر است:

• ورم معده آتروفیک ، که در آن پوشش معده شما نازک شده است

• کم خونی بدبخت ، که بدن را برای جذب ویتامین B12 سخت می کند

• شرایطی که روی روده کوچک شما تأثیر می گذارد ، مانند بیماری کرون ، بیماری سلیاک ، رشد باکتری یا انگلی.

• سو mis مصرف الکل یا نوشیدن زیاد می تواند جذب مواد مغذی را برای بدن دشوار کند یا از خوردن کالری کافی جلوگیری کند. یکی از نشانه های کمبود کافی B12 ممکن است گلوسیت یا تورم و التهاب زبان باشد.

• اختلالات سیستم ایمنی بدن ، مانند بیماری گریوز یا لوپوس

• برخی از داروها را که در جذب B12 تداخل دارند ، مصرف کرده اید. این شامل برخی از داروهای سوزش معده از جمله مهارکننده های پمپ پروتون (PPI) مانند esomeprazole (Nexium) ، lansoprazole (Prevacid) ، امپرازول (Prilosec OTC) ، pantoprazole (Protonix) و rabeprazole (Aciphex) ، مسدود کننده های H2 مانند سایمتیدین (Tagamet) و فاموتیدین (Pepcid AC) ؛ و داروهای خاص دیابت مانند متفورمین (گلوکوفاژ).

همچنین اگر رژیم گیاهخواری را دنبال کنید می توانید کمبود ویتامین B12 دریافت کنید (به این معنی که هیچ نوع محصول حیوانی از جمله گوشت ، شیر ، پنیر و تخم مرغ نمی خورید) یا گیاهخوار هستید که به اندازه کافی تخم مرغ یا لبنیات نمی خورید نیازهای شما به ویتامین B12 را برآورده می کند. در هر دو مورد ، شما می توانید غذاهای غنی شده را به رژیم خود اضافه کنید یا مکمل هایی را برای رفع این نیاز مصرف کنید.

مادر باردار یا جدید؟

آیا شما یک خانم باردار هستید که از رژیم گیاهخواران یا گیاهخواری استفاده می کنید و قصد دارید فقط به کودک خود شیر دهید؟ قبل از تولد باید با پزشک خود صحبت کنید تا برنامه ای در مورد چگونگی دریافت ویتامین B12 کافی برای سالم نگه داشتن کودک خود داشته باشید.

بدون ویتامین B12 کافی ، کودک شما ممکن است تاخیر در رشد داشته باشد و مانند گذشته رشد و نمو نکند.

علائم کمبود ویتامین B12

اگر کمبود ویتامین B12 دارید ، ممکن است کم خون شوید. کمبود خفیف ممکن است علائمی ایجاد نکند. اما اگر درمان نشود ، ممکن است به علائمی مانند موارد زیر منجر شود:

• ضعف ، خستگی یا سبکی سر

• تپش قلب و تنگی نفس

•پوست رنگپریده

• زبانی صاف

• یبوست ، اسهال ، از دست دادن اشتها یا گاز

• مشکلات عصبی مانند بی حسی یا گزگز ، ضعف عضلانی و مشکلات راه رفتن

• کاهش بینایی

• مشکلات ذهنی مانند افسردگی ، از دست دادن حافظه ، یا تغییرات رفتاری

رفتار

اگر کم خونی مخرب دارید یا در جذب ویتامین B12 مشکل دارید ، در ابتدا به عکس هایی از این ویتامین نیاز خواهید داشت. ممکن است لازم باشد که مرتباً این عکسها را بگیرید ، دوزهای بالایی از مکمل را از راه دهان مصرف کنید یا بعد از آن از راه بینی دریافت کنید.

اگر محصولات حیوانی نمی خورید ، گزینه هایی پیش رو دارید. در صورت کمبود می توانید رژیم خود را تغییر داده و شامل غلات غنی شده با ویتامین B12 ، تزریق مکمل یا B12 یا یک ویتامین B12 خوراکی با دوز بالا کنید.

افراد مسن که کمبود ویتامین B12 دارند ، احتمالاً باید روزانه یک مکمل B12 یا یک مولتی ویتامین حاوی B12 مصرف کنند.

برای بیشتر افراد ، درمان مشکل را برطرف می کند. اما ، هر آسیب عصبی که به دلیل کمبود اتفاق افتاده باشد ، می تواند دائمی باشد.

جلوگیری

بیشتر افراد می توانند با خوردن گوشت ، مرغ ، غذاهای دریایی ، لبنیات و تخم مرغ به میزان کافی از کمبود ویتامین B12 جلوگیری کنند.

اگر محصولات حیوانی نمی خورید ، یا بیماری پزشکی دارید که میزان جذب مواد مغذی را در بدن محدود می کند ، می توانید ویتامین B12 را در یک مولتی ویتامین یا مکمل دیگر و غذاهای غنی شده با ویتامین B12 مصرف کنید.

اگر تصمیم دارید مکمل های ویتامین B12 مصرف کنید ، به پزشک اطلاع دهید ، تا بتواند مقدار نیاز شما را به شما بگوید یا مطمئن شوید که هیچ دارویی را مصرف نمی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *